Inflight magazine TUI

Zelf vinden we het heerlijk: het vliegtuig instappen, bagage opbergen, stoelriem vastklikken en onderuitzakken met een tijdschrift. Toen TUI ons vroeg hun inflight magazine te verzorgen, hadden we daar dus wel ideeën bij. Inspirerende bestemmingen, spraakmakende interviews en handige reistips: we zorgen dat TUI Magazine er elk kwartaal bol van staat.

 

 

Een reismagazine maken dat inspireert en prikkelt. Dat is onze voornaamste opdracht. Klinkt simpel, maar in de praktijk ligt het ingewikkelder. Enerzijds wil TUI zijn aanbod zo goed mogelijk uitlichten, anderzijds moeten we koste wat kost ‘reclamepraatjes’ vermijden. Tekstschrijver Marieke: “We gaan uit van wat we zelf willen lezen in een reismagazine. Leuke feitjes verwerkt in fijne sfeerimpressies. Als je leest over Portugal wil je de fadomuziek al horen en de kip piri piri proeven.” Collega Susan: “Precies! Als ik tijdens het schrijven zelf zin krijg om een vakantie te boeken, weet ik dat ik de juiste toon raak.”

We zijn heel tevreden over de samenwerking met Het Nederlands Tekstbureau. Het is prettig dat de tekstschrijvers zelf veel oppakken, meedenken en initiatief nemen.

Flinke namen

In elk TUI Magazine staat een interview met een BN’er die veel reist, privé of zakelijk. Bijvoorbeeld Thom Hoffman, Gordon, Wouter Hamel en Frank Lammers. We vragen naar hun favoriete vakantieland en reisgewoonten. Tekstschrijver Martine: “De meeste contacten leggen we zelf en de lat ligt daarbij hoog. Dat DJ Hardwell wilde meewerken, was echt een mijlpaal. Ik was supertrots toen dat was geregeld!”

Brede doelgroep

Naast mooie bestemmingen en interviews met prominenten, bevat TUI Magazine ook interviews met aanstormende talenten zoals designers en schrijvers. En natuurlijk ook met medewerkers van TUI en met vakantiegangers. Zoals het een goed inflight magazine betaamt, heeft TUI Magazine ook een gadget- en een kidspagina. Carly: “Als tekstschrijvers leven we ons altijd goed in onze doelgroep in, en bij zo’n kidspagina is dat extra leuk. Hoe leg je bijvoorbeeld aan een kind uit wat het noorderlicht is?”

Stevige banden

Goede samenwerking is essentieel. Niet alleen met de communicatieafdeling van TUI, maar ook met de productmanagers. Zij hebben alle kennis van de bestemmingen en wij vragen ze dan ook het hemd van het lijf. Ook met de collega’s van de afdeling Duurzaamheid en de TUI Care Foundation is veel contact. Verantwoord op vakantie gaan met oog voor mens en natuur: dat staat hoog in het vaandel bij TUI.

Laura Water, communicatiemedewerker bij TUI: “We zijn heel tevreden over de samenwerking met Het Nederlands Tekstbureau. Het is prettig dat de tekstschrijvers zelf veel oppakken, meedenken en initiatief nemen. Mijn collega Jolanda en ik vinden het leuk om het TUI Magazine te maken. Het wordt nóg leuker met mensen die ook een passie hebben voor magazines.

  • Opdrachtgever:

    TUI

  • Dienst:

    Bladcoördinatie, interviewen, schrijven

  • Tekst:

    Magazines (online en offline)

  • Samenwerking:

    Sinds 2015